Jouw online reputatie of zichtbaarheid vergroten?

Uitgelegd geeft bedrijven de gelegenheid hun expertise te delen en daarmee zich te profileren als deskundige. Dit kan door als auteur actief bijdragen te leveren aan de content binnen specifieke vak- of kennisgebieden.

Content op Uitgelegd bestaat uit:

  • Begrippen

    Begrippen zijn de basis van Uitgelegd. Deze zijn overzichtelijk verzameld in begrippenlijsten en bestaan uit een korte definitie en een uitleg.

  • Vraag & antwoord

    Over begrippen kunnen vragen worden gesteld, en deze vragen moeten natuurlijk worden voorzien van antwoorden. Een voorbeeld van vragen over een begrip vind je hier.

  • Beeldmateriaal (foto en video)

    Bedrijven kunnen beeldmateriaal aanleveren dat bij begrippen wordt getoond om deze visueel te ondersteunen. Denk aan foto's die een goed beeld geven van producten, diensten of processen. Bij beeldmateriaal wordt altijd de (bedrijfs)naam prominent vermeld, inclusief een link naar de website.

  • Informatieve artikelen (binnenkort)

  • Stappenplannen/tutorials (binnenkort)

    Met stappenplannen kun je processen stap voor stap uitleggen. Denk bijvoorbeeld aan een uitleg hoe je een product gebruikt, of een uitleg van een specifiek (bedrijfs)proces.

Waarom participeren?

Bij elk stukje content dat aan wordt geleverd wordt de (bedrijfs)naam prominent vermeld. Auteurs hebben daarnaast een profiel waarop alle bijdragen worden weergegeven. Hoe actiever een auteur is, hoe meer de naam wordt gelinkt aan begrippen binnen een specifiek kennisgebied. En hoe meer een naam door bezoekers wordt gezien, hoe meer een auteur als autoriteit wordt gezien. Wat weer goed is voor de reputatie, en daarmee goed voor het bedrijf.

Hoe word je een auteur?

Om actief content bij te kunnen dragen moet je aangemeld zijn. Aanmelden kan middels het contactformulier. Een voorwaarde om auteur te worden is echter aantoonbare ervaring in een bepaald vak- of kennisgebied. De informatie op de website moet immers gebaseerd zijn op kennis en ervaring. Handig is om bij aanmelding, indien je deze hebt, een link naar je Linkedin-profiel mee te geven.